Рекомендації для батьків дітей, які починають вивчати англійську мову.
• Цікавтеся тим, що нового дізналася ваша дитина на уроці англійської - це необхідно для підтримки інтересу до вивчення мови.
• Допомагайте дітям готуватися до уроку: підбирайте разом з ним картинки, наклеюйте фотографії, малюйте на задану тему.
• Перевіряйте наявність домашнього завдання в щоденнику і записів на уроці;
• Розділяйте домашнє завдання на кілька «порцій» і розподіляйте їх по днях; одноразове виконання домашнього завдання неефективне (наприклад, один день - вивчити нові слова зі словника; другий день - прописати букви алфавіту в робочому зошиті; третій день - вивчити букви алфавіту; і т.д.);
• Робіть картки з картинками і підписами до них: щоб легше запам'ятовувати слова
• Контролюйте і допомагайте при виконанні письмових та усних домашніх завдань;
• Слідкуйте за станом зошитів, словників і підручників;
• Прослуховуйте аудіозаписи пісень, віршів, римівок разом з дитиною вдома. Навчання англійській мові у 2 класі здійснюється на усній основі, що дозволяє зосередити увагу школярів на звуковому боці нової для них мови, дає можливість швидко накопичувати мовний матеріал. Слухаючи промову вчителя і диски із записами діалогів, пісень і римівок і повторюючи за ними, дитина поступово освоює і англійську вимову.
• Дізнавайтеся домашнє завдання з англійської мови у разі вимушених пропусків занять, наприклад через хворобу.
• Що робити, якщо дитина не хоче займатися англійською?
Насамперед, потрібно доброзичливо поговорити з дитиною і з'ясувати, чим саме викликано його небажання. Основних причин дві: 1) займатися англійською дитині нецікаво і 2) займатися англійською йому важко.
Якщо у дитини немає інтересу до англійської мови, постарайтеся зацікавити його за допомогою навчальних мультфільмів, комп'ютерних програм, спеціальних дитячих сайтів про вивчення англійської мови.
Якщо дитині важко займатися англійською мовою, обов'язково порадьтеся зі своїм вчителем англійської мови. Саме вчитель може підказати вам, як краще вчити нові слова, виконувати домашні завдання, пояснить граматичні тонкощі. Хороший спеціаліст може зробити дуже багато для того, щоб вирішити ваші проблеми.
• Як з дитиною вчити слова? Ось декілька порад:
1. Картки - просто і ефективно. Купуйте блок різнокольорових однакових листочків (або наріжте невеликі картки зі старих невикористаних зошитів). З одного боку пишете англійське слово (можна з транскрипцією), на іншій стороні - переклад, а краще малюнок. Картки робіть разом з дітьми. Зберігати картки можна в спеціальних конвертах, конверти краще підписувати за темами, наприклад, «Кольори», «Цифри», «Емоції (прикметники)», «Тварини» і так далі. Беріть з собою ці конверти в транспорт, в черзі і грайте з дитиною в картки завжди, коли у вас утворюється вільний час, який марно витрачається. Ви навіть не уявляєте собі, який словниковий запас можна придбати за один рік поїздок в автобусі, наприклад, в музичну школу!
2. Ще один спосіб вчити слова - це підписувати речі в кімнаті дитини, тобто наклеювати стікери, які не залишають слідів і досить довго тримаються на поверхнях;
-попросіть дитину навчити слова кого-небудь з членів сім'ї;
-Разом з дитиною створіть скарбничку слів, в яку розміщуйте картки з пройденими словами;
• Як навчити дитину правильно вимовляти слова?
Перш за все, потрібно обов'язково зазначити, що постановка правильної вимови - це довгий процес, який вимагає великої кількості вправ на розвиток у дитини слуху, вміння розрізняти звуки свого і рідної мови, вміння ці звуки правильно вимовляти. Якщо ви самі не знаєте англійської, то кращим способом допомогти дитині освоїти англійську вимову - це слухати разом з ним і намагатися повторювати слова за навчальними дисками з піснями і римуваннями, які були начитані носіями мови, тобто Людьми з Великобританії, Америки, Австралії. Гарною підмогою для вас може стати аудіо додаток до підручника, який ви можете завантажити з сайту або у свого вчителя.
ЧИ МОЖЕ БАТЬКО допомогти своїй дитині У ВИВЧЕННІ
АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ?
Дуже часто від батьків учнів можна почути фразу: «! Я не вивчав англійську мову і нічим не можу допомогти своїй дитині»
Давайте подумаємо, чи насправді так вже безпорадні батьки? Хотілося б відразу відзначити, що мова не йде про те, щоб саме батьки навчали своїх дітей всіх видах мовної діяльності (аудіювання і читання, говоріння та письма, а також пов'язаними з ними трьома аспектами мови - лексиці, фонетиці і граматиці).
Хотілося б запропонувати Вашій увазі лише деякі рекомендації.
• Робота з лексикою.
• Як учитель англійської мови я наполягаю на веденні учнями словників. Учні повинні записувати і вивчати нові слова в процесі вивчення кожної нової теми. Словник має три колонки: іноземне слово, транскрипція, переклад. Учням пропонується писати диктанти з вивченими словами. Батьки можуть цікавитися, як ведеться словник; питати слова по-українськи, так щоб дитина називала їх по-англійськи (мета даного вправи не в тому, щоб мама або тато перевіряли вимову слів, а в тому, щоб дитина тренувала свою пам'ять і запам'ятовувала лексику швидше).
• Робота з граматикою.
• Зараз діти перебувають на етапі засвоєння нових граматичних явищ, а також систематизації отриманих відомостей. На допомогу для вивчення граматики на уроках учням дається матеріал у формі таблиць і правил, пам'яток, який ми записуємо в робочий зошит або знаходимо в граматичному довіднику в підручнику.
• Вдома батьки можуть дізнаватися, яку тему пройшли діти на уроці, питати правила вживання і утворення граматичних речень (Для зняття труднощів сприйняття під час уроку граматичний матеріал пояснюється українською мовою).
• Навчання читання
На уроках іноземної мови учні опановують різними видами читання (аналітичним, що вивчають, переглядовим, пошуковим, ознайомчим). Для ефективного читання англійською мовою ми прагнемо сформувати такі навички:
-ігноруровати невідоме, якщо воно не заважає виконанню поставленої
завдання;
-виділяти смислову інформацію;
-читати за ключовими словами;
-Працювати зі словником;
-інтерпретувати і трансформувати текст.
Дома учень повинен прочитати текст як мінімум чотири рази (перший раз - ознайомлювальне читання; другий раз - «переглядове» читання з виділенням і перекладом незнайомих слів зі словником; третій раз - вивчаюче читання, при якому учень розуміє сенс і деталі тексту; четвертий і наступні - робота над технікою читання).
• Комп'ютер: друг чи ворог?
Однозначну відповідь на це питання навряд чи існує. Однак, не можна заперечувати явну користь поєднання новітніх освітніх методик і технологій комп'ютерного навчання. Сьогодні існує великий вибір різних навчальних програм, інтерактивних вправ, які допомагають закріпити як лексичний, так і граматичний матеріал.
І, нарешті, кілька корисних порад:
• - частіше виявляйте цікавість до успіху дитини;
-поощряйте його бажання заспівати вам вивчену на уроці пісню або розповісти вірш;
- Частіше просіть дитину розповісти вам / навчити вас чого він сам навчився на уроці;
-Поради з учителем всякий раз, коли у вас з'являються питання або сумніви;
- НЕ змушуйте дитину говорити по-англійськи, коли він цього не хоче;
- НЕ змушуйте дитину вчити матеріал, ще не пройдений в класі, - це позбавить дитину почуття новизни, і йому буде нудно на уроці.
10 заповідей Януша Корчака для батьків
Януш Корчак - видатний польський педагог, письменник, лікар і громадський діяч. Ця унікальна людина склала 10 принципів виховання дітей, які варто знати кожному:
Не чекай, що твоя дитина буде таким, як ти чи таким, як ти хочеш. Допоможи йому стати не тобою, а собою.
Не вимагай від дитини плати за все, що ти для нього зробив. Ти дав йому життя, як він може віддячити тобі? Він дасть життя іншому, той - третьому, і це незворотний закон вдячності.
Не зганяй на дитині свої образи, щоб у старості не їсти гіркий хліб. Бо що посієш, те й зійде.
Не стався до його проблем зверхньо. Життя дане кожному під силу, і будь упевнений - йому воно важке не менше, аніж тобі, а може бути, і більше, оскільки у нього немає досвіду.
Не принижуй!
Не забувай, що найважливіші зустрічі людини - його зустрічі з дітьми. Звертай більше уваги на них - ми ніколи не можемо знати, кого ми зустрічаємо в дитині.
Не муч себе, якщо не можеш зробити щось для своєї дитини, просто пам'ятай: для дитини зроблено недостатньо, якщо не зроблено все можливе.
Дитина - це не тиран, який заволодіває всім твоїм життям, не тільки плід від плоті і крові. Це та дорогоцінна чаша, яку Життя дало тобі на зберігання і розвиток в ньому творчого вогню. Це розкріпачена любов матері і батька, у яких буде рости не «наша», «своя» дитина, але душа, дана на зберігання.
Умій любити чужу дитину. Ніколи не роби чужому те, що не хотів би, щоб робили твоєму.
Люби свою дитину будь-яким - неталановитими, невдахою, дорослим. Спілкуючись з ним - радуйся, бо дитина - це свято, яке поки що з тобою.
Дуже потрібні і важливі для нас, батьків, рекомендації. Дякую!
ВідповістиВидалити