четвер, 29 жовтня 2015 р.

Internet as a new area of foreign language teaching methods

                       Інтернет як новий напрямок методики навчання іноземної мови

                                                                        

Комп'ютер взагалі та Інтернет зокрема відносяться до тих технічних засобів навчання іноземної мови, які не були придумані спеціально для цієї мети і виконують в першу чергу інші функції. Однак у зв'язку зі своїми великими можливостями Інтернет незабаром після свого виникнення привернув увагу викладачів-практикантів і методистів. Інтернет використовується зараз для навчання самим різним предметам. Особливе значення він набув у викладанні іноземної мови.

       Навчати іноземним мовам - значить навчати спілкуванню, передачі і сприйняття інформації. Існують три області, в яких Інтернет може вивести навчання іноземних мов на новий рівень. Це комунікація, інформація та публікація. Комунікація здійснюється за допомогою електронної пошти, величезні пласти інформації укладені у всесвітній павутині (world wild web), публікація може здійснюватися шляхом створення власної сторінки в Інтернеті.
         В принципі все це можна робити і без Інтернету. Спілкуватися можна за допомогою листів і по телефону, за інформацією ходити в бібліотеку, а свої праці публікувати в журналах і газетах. Але Інтернет вносить в ці області новий зміна. Комунікація полегшується і прискорюється, інформація стає доступною, а публікація в Інтернеті має більш широку аудиторію. З дидактичної точки зору перевага Інтернету перед традиційними засобами навчання полягає насамперед в доступності та актуальності автентичних матеріалів, а також в полегшенні і прискоренні міжнаціональної комунікації.
   В даний час розробляється методика навчання іноземної мови з використанням Інтернету. Існують прихильники ідеї навчання ІМ тільки за допомогою Інтернету, без традиційної роботи з підручником. Але більшість викладачів воліють використовувати Інтернет поряд з традиційними засобами навчання, інтегруючи його в навчальний процес.
     Інтернет як джерело отримання додаткової інформації.
  Найпростіше застосування Інтернету - це використовувати його як джерело додаткових матеріалів для викладача при підготовці до заняття. Матеріали можуть роздруковуватися і використовуватися потім у ході традиційного заняття. Звичайно, в цьому випадку використовується тільки частина можливостей Інтернету. Але навіть при такому застосуванні Інтернету навчання ІМ змінюється: користувач Інтернету отримує доступ до актуальної та автентичної інформації, яку важко відібрати з інших джерел. Це підвищує інтерес учнів, підсилює їх мотивацію до вивчення мови.
    Використання Інтернету на уроці.
   Найбільш повно можливості Інтернету розкриваються при використанні його безпосередньо в студентській або шкільної аудиторії. Ідеальними умовами для такої роботи є наявність комп'ютерного класу з підключенням до Інтернету.
   Використання Інтернету на занятті не повинно являти собою самоціль. Для того щоб правильно визначити місце і роль Інтернету в навчанні мови, перш за все необхідно знайти для себе чіткі відповіді на питання: для кого, для чого, коли, в якому обсязі він повинен використовуватися.
   Немає великого сенсу в застосуванні Інтернету на початковому етапі навчання мови. У цей період велика роль тренувальних вправ. У цьому сенсі Інтернет не надає будь-яких нових можливостей у порівнянні з підручником. В курсах для початківців вправи на закріплення граматики і лексики цілком традиційні: вправи з підставкою слів, тексти з пропусками і т. д.
   Власне кажучи, це самі звичайні вправи, різниця полягає в тому, що учні бачать їх не на папері, а на моніторі. Правда, позитивний момент у виконанні цього виду завдання полягає в тому, що у багатьох випадках можна одразу дізнатися, чи правильно виконано ту чи іншу вправу. Однак на запитання «Чому це не правильно і як буде правильно?» Повинен відповідати викладач.
   Неефективно, на мій погляд, використовувати Інтернет для тренування і на більш просунутому етапі. Вправи для просунутого етапу мають всі ті ж недоліки, що і вправи для початкового етапу.
    Інтернет як джерело додаткової інформації
   Навіть дуже „традиційний учитель зі стійким імунітетом до втручання новітніх технологій не може заперечити, що Інтернет є дуже багатим джерелом потенційних навчальних ресурсів. Та поки вчителі ще лише готуються до викладання предмета з використанням компютерів, учні вже давно вчаться за допомогою Інтернету.

Немає коментарів:

Дописати коментар